ویدئو مارکتینگ
در این مقاله می خواهیم در خصوص ویدئو مارکتینگ و مزایای آن صحبت کنیم. و اینکه چرا باید از این روش تبلیغاتی برای معرفی خدمات و محصولات خودمان استفاده کنیم؟
ویدئومارکتینگ چیست؟
توضیحات زیادی برای ویدئو مارکتینگ ( video marketing ) یا همان بازاریابی ویدئویی وجود دارد:
به مفهوم ساخت ویدئو از محصولات یا خدمات و انتشار آن در رسانه های دیجیتال بمنظور جذب مخاطب هدف است.
یکی از روشهای بازاریابی است که در آن مخاطب توسط یک فیلم تبلیغاتی جذب خدمات یا محصولات یک برند می شود.
فرایند تولید و انتشار ویدیو در وب سایت و شبکه های اجتماعی است که اهداف معرفی محصول و خدمات و همچنین جذب مشتری و افزایش فروش را دنبال کند.
اکران ویدئو تبلیغاتی به منظور جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری اطلاق می شود.
از کجا ویدیو مارکتینگ را شروع کنیم؟
در مرحله اول باید یک ویدئوی حرفه ای بسازید. با توجه به نوع کسب و کارشما، نوع محصول یا خدمات و همچنین مخاطبان هدف، تیزر تبلیغاتی شما می بایست ساخته شود.
در ساخت تیزر تبلیغاتی زمان، هزینه، سبک نمایش تیزر، هدف گذاری تیزر، داستان، گرافیک و نحوه اجرا بسیار مهم است.
مزایای ویدئو مارکتینگ چیست؟
کاربران به وضوح با محصولات و خدمات شما آشنا می شوند:
تبلیغات ویدئویی یک روش بازاریابی برای نمایش محصولات و خدمات است که به دلیل اثر بخشی بیشتر برای مخاطبان، قابلیت جذب بیشتر مخاطب را دارد. همچنین با بالا رفتن سرعت اینترنت در کشور عزیزمان ایران، بازار ویدئو مارکتینگ در بستروب بسیار داغ شده است.
چرا باید از ویدئو مارکتینگ استفاده کنیم؟
دلایل زیادی برای استفاده از روش تبلیغات ویدئویی وجود دارد. در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:
- اعتماد سازی: ویدئو مارکتینگ فرصتی است برای جلب اعتماد مخاطبان
- تاثیر چندبرابری ویدئو روی افراد به نسبت سایر تبلیغات
- فروش بیشتر به دلیل اثرپذیری بیشتر ویدئو تبلیغاتی به منظور تبدیل مخاطب به مشتری و انجام خرید
- افزایش تعاملات: به دلیل جذابیت نمایشی ویدئوها، تعامل بین افراد و برند تبلیغ شده بیشتر می شود.
- جذب بازدیدکننده : ویدئو مارکتینگ باعث افزایش بازدید سایت و برند شما می شود.
- افزایش فروش همیشه با یک ویدئوی خوب امکان پذیر خواهد بود.
مقالات مرتبط: