راهکارهای درمان جوش کف سر

  • ۹۹ بازدید
راهکارهای درمان جوش کف سر

جوش روی پوست سر بسیار شایع است و می تواند در اثر عفونت پوستی، قارچ یا انگل ایجاد شود یا ناشی از شرایطی به نام فولیکولیت باشند. جوش ها اغلب خارش دارند و می توانند دردناک باشند. درمان های مختلفی برای جوش های روی پوست سر وجود دارد. مهمترین چیز این است که علت جوش را پیدا کنید و آن را درمان کنید. اگر جوش ها ناشی از عفونت پوستی باشد، ممکن است به آنتی بیوتیک نیاز باشد. اگر جوش توسط یک قارچ یا انگل ایجاد شوند، ممکن است به داروهای ضد قارچ یا ضد انگلی نیاز باشد. اگر جوش های کوچک روی پوست سر ناشی از فولیکولیت باشد، درمان ممکن است شامل آنتی بیوتیک ها، داروهای ضد قارچ یا لیزر درمانی باشد.

علائم جوش روی پوست سر چیست؟

  • قرمز، خارش‌دار و دردناک: جوش‌های خارش‌دار روی پوست سر اغلب قرمز هستند و می‌توانند بسیار دردناک باشند و ممکن است باعث ایجاد بثورات روی سر شوند.
  • تورم: جای جوش ممکن است با گذشت زمان متورم و بزرگتر شود.
  • تب: تب ممکن است همراه با کورک ایجاد شود. این معمولاً نشانه بدتر شدن عفونت است.
  • پوست حساس: پوست اطراف برجستگی ها ممکن است کاملا حساس باشد
  • زخم هایی با پوسته های زرد یا قهوه ای: زخم هایی که در نتیجه جای جوش ایجاد می شوند، ممکن است پوسته های زرد یا قهوه ای روی خود داشته باشند.
  • احساس سوزش: بسیاری از افراد احساس گزش یا سوزش در اطراف جوش ها دارند

در صورت مشاهده هر یک از علائم فوق ضروری است که به پزشک مراجعه کنید. پزشک مشکل را تشخیص داده و بهترین درمان را توصیه می کند.

دلایل ایجاد جوش کف سر چیست؟

فولیکولیت یک بیماری پوستی است که منجر به التهاب در یک یا چند فولیکول مو می شود. این بیماری می تواند باعث ایجاد انواع مختلف جوش روی پوست سر شود که می تواند خارش داشته باشد و آزارتان دهد. فولیکولیت بیشتر توسط عفونت باکتریایی استافیلوکوکوس اورئوس ایجاد می شود، اما می تواند توسط انواع دیگر باکتری ها، قارچ ها یا ویروس ها نیز ایجاد شود. نگران نباشید. این مشکل اگر خفیف باشد، با اقدامات مراقبت از خود به سرعت برطرف می شود. اما اگر فولیکولیت مکرر یا جدی است، باید با پزشک خود مشورت کنید و داروهای تجویزی را دنبال کنید.

 

این مقاله نیز می تواند به شما کند: علت جوش کف سر و راه های درمان آن

تبلیغات در مجله زنان

فولیکولیت چیست و درمان آن

فولیکولیت به دو شکل عمیق و سطحی است. فولیکولیت عمیق یک بیماری جدی تر است که در آن پوست عفونت عمیق تری دارد. فولیکولیت سطحی یک بیماری با شدت کمتر است که فقط سطح پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. موارد زیر برخی از علل شایع فولیکولیت هستند:

علل شایع فولیکولیت

1) باکتری ها: فولیکولیت می تواند توسط باکتری هایی که وارد فولیکول های مو می شوند ایجاد شود. این می تواند به دلیل عفونت پوستی مانند عفونت استافیلوکوکوس اورئوس یا تماس با باکتری از قسمت دیگری از بدن مانند دستگاه گوارش باشد.

2) قارچ: فولیکولیت همچنین می تواند ناشی از عفونت های قارچی مانند پای ورزشکاران باشد.

3) ویروس ها: فولیکولیت می تواند توسط برخی از ویروس ها مانند ویروس هرپس نیز ایجاد شود.

4) محرک ها: برخی مواد می توانند پوست سر را تحریک کرده و باعث فولیکولیت شوند. این شامل محصولات مو مانند رنگ مو و مواد شیمیایی است که در برخی از استخرهای شنا یافت می شود.

5) آلرژی: آلرژی همچنین می تواند با ایجاد خارش و التهاب پوست سر باعث فولیکولیت شود.

راه های درمان جوش کف سر چیست؟

پزشک معمولاً با مشاهده جوش ها می تواند آنها را تشخیص دهد. او همچنین ممکن است نمونه ای از چرک  جوش را برای آزمایش باکتری، قارچ یا انگل بگیرد. اگر جوش ها به دلیل فولیکولیت ایجاد شده باشد، ممکن است نمونه ای از فولیکول های مو نیز برای آزمایش باکتری یا قارچ گرفته شود.

داروهای خوراکی و موضعی برای درمان جوش سر

اگر جوش های روی پوست سر ناشی از عفونت باکتریایی باشد، ممکن است نیاز به آنتی بیوتیک باشد. اگر توسط یک قارچ یا انگل ایجاد شوند، ممکن است به داروهای ضد قارچ یا داروهای ضد انگلی نیاز باشد. بسته به فراوانی و شدت فولیکولیت، پزشک ممکن است یک آنتی بیوتیک موضعی یا داروی ضد قارچی را نیز تجویز کند تا مستقیماً روی پوست سر استفاده شود.

تبلیغات در مجله زنان
پذیرش تبلیغات در مجله زنان