بهترین شامپو برای درمان جوش کف سر

  • ۹۱ بازدید
بهترین شامپو برای درمان جوش کف سر

یکی از مشکلات پوست سر، جوش هایی است که ممکن از روی آن ایجاد شود و شما را نگران کند. یکی از علل جوش کف سر، فولیکولیت است. که در این مقاله شما را با فولیکولیت آشنا کرده و راه های درمان فولیکولیت را بیان می کنیم. همچنین بهترین شامپو برای درمان جوش کف سر را به شما معرفی کرده تا بتوانید برای همیشه جوش سرتان را درمان کنید.

فولیکولیت چیست؟

فولیکولیت التهاب یا عفونتی است که می تواند یک یا چند فولیکول مو را تحت تاثیر قرار دهد. فولیکول های موهای شما حفره های کوچکی هستند که ریشه موهای شما را احاطه کرده اند. فولیکولیت می تواند در هر جایی که مو رشد می کند، از جمله پوست سر. به احتمال زیاد در ران‌ها، باسن، گردن و زیر بغل شما نیز ممکن است رخ دهد – مکان‌هایی که اصطکاک در آنها رایج است-. این بیماری معمولاً به صورت برآمدگی های کوچک ظاهر می شود و ممکن است شبیه آکنه یا بثورات پوستی به نظر برسد و می تواند در یک فولیکول مو جدا شود یا بسیاری از آنها را تحت تاثیر قرار دهد. می تواند حاد (برای مدت کوتاهی رخ دهد) یا مزمن (مداوم) باشد. فولیکولیت نسبتا شایع است. افرادی که چاقی دارند بیشتر احتمال دارد آن را تجربه کنند.

توصیه می کنیم حتما این دو مقاله را بخوانید:

علت جوش کف سر و راه های درمان آن

راهکارهای درمان جوش کف سر

علائم فولیکولیت کف سر چیست؟

فولیکولیت باعث ایجاد برجستگی های کوچک یا پوسته پوسته روی پوست سر شما می شود. برخی از برجستگی ها ممکن است جوش باشد – نواحی برجسته که حاوی چرک هستند – و ممکن است شبیه جوش باشند. رنگ آنها می تواند قرمز، سفید یا زرد باشد. آنها ممکن است با:

  • درد
  • خارش
  • تورم

راه های تشخیص فولیکولیت

برای تشخیص فولیکولیت، پزشک نواحی ملتهب یا تحریک شده پوست شما را معاینه می کند. آنها همچنین خواهند پرسید:

تبلیغات در مجله زنان

چه مدت بر روی پوست خود برآمدگی دارید؟
چه علائم دیگری را تجربه کرده اید؟
آیا سابقه فولیکولیت دارید؟

پزشک شما ممکن است بتواند فولیکولیت را تنها بر اساس ظاهر تشخیص دهد. برای شناسایی علت، آنها ممکن است یک نمونه کوچک از یکی از برجستگی ها را برای آزمایش برداشته یا بگیرند.

درمان جوش کف سر با شامپو کتوکونازول

همانطور که گفتیم یکی از دلایل فولیکولیت عفونت یا قارچ یا باکتری است. برای حل مشکل جوش کف سر، یکی از بهترین شامپوها، شامپو کتوکونازول است.

شامپو کتوکونازول یک شامپوی دارویی است که برای درمان عفونت های قارچی موثر بر پوست سر طراحی شده است. می توانید از آن برای شرایطی مانند شوره سر زیاد، پسوریازیس و موارد دیگر استفاده کنید. شامپوهای حاوی کتوکونازول هم بدون نسخه (OTC) و هم با نسخه پزشک در دسترس هستند.

موارد مصرف شامپو کتوکونازول

  • شوره سر:
    شامپو کتوکونازول معمولاً به عنوان یک درمان شوره سر تبلیغ می شود و مارک های OTC مانند Nizoral در سوپرمارکت ها یا سایت های اینترنتی موجود است. پوست سر خشک باعث ایجاد شوره سر می شود، در حالی که شوره های دیگر در واقع درماتیت سبورئیک است. درماتیت سبورئیک ممکن است با رشد بیش از حد Malassezia Trusted Source، قارچ مخمری که به طور طبیعی روی پوست شما وجود دارد، مرتبط باشد. کتوکونازول می تواند با کاهش قارچ و التهاب به درمان شوره سر کمک کند.
  • پسوریازیس:
    کتوکونازول یک درمان رایج برای پسوریازیس، یکی دیگر از بیماری های التهابی پوست است که باعث پوسته پوسته شدن و قرمزی می شود. قارچ های مخمر مانند اغلب این پلاک های پوستی را آلوده می کنند. کتوکونازول تجویزی ممکن است برای درمان پسوریازیس مورد نیاز باشد.
  • عفونت های کچلی:
    شامپو کتوکونازول همچنین می تواند کچلی را درمان کند. کچلی یک عفونت قارچی سطحی شبیه کرم حلقوی است که پوست سر را تحت تاثیر قرار می دهد. Tinea versicolor یک عفونت پوستی است که در اثر رشد بیش از حد نوعی مخمر ایجاد می شود که به طور طبیعی روی پوست شما زندگی می کند.
  • ریزش مو:
    در حالی که کتوکونازول بیشتر به دلیل خواص ضد قارچی خود برای درمان عفونت ها یا شرایطی مانند درماتیت سبورئیک استفاده می شود، شواهد نشان می دهد ممکن است به رشد مو یا کاهش ریزش مو کمک کند. به عنوان مثال، یک مطالعه آزمایشی کوچک، منبع معتبر متشکل از 15 فرد مبتلا به آلوپسی، نشان داد که کتوکونازول ممکن است بتواند رشد مجدد مو را بهبود بخشد.

نحوه استفاده از شامپو کتوکونازول

شما باید از شامپو کتوکونازول طبق دستور پزشک یا همانطور که روی برچسب محصول مشخص شده است استفاده کنید.

اگر پوست سر را درمان می کنید، شامپو را روی موهای خیس بمالید. خوب ماساژ دهید تا کف کند و قبل از آبکشی به آن زمان دهید تا جذب پوست سر شود. سپس می توانید انتهای موهای خود را حالت دهید، آبکشی کرده و همانطور که معمولاً انجام می دهید خشک کنید.

اگر از شامپو کتوکونازول در ناحیه ای غیر از پوست سر استفاده می کنید، آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه بماند. آن را کاملا با آب بشویید و سپس پوست خود را خشک کنید.

هر چند وقت یکبار و مدت زمان استفاده از شامپو به عوامل مختلفی بستگی دارد. که شامل قدرت شامپو (یا 1 درصد برای OTC یا 2 درصد برای داروهای تجویزی)، وضعیتی که تحت درمان هستید و شدت علائم فعلی شما است. بسته به این عوامل، پزشک ممکن است از شما بخواهد که آن را به اندازه یک روز در میان یا به ندرت یک بار در هفته استفاده کنید.

تبلیغات در مجله زنان
پذیرش تبلیغات در مجله زنان